Forældresamarbejdet er afgørende for jeres barns trivsel hos os

Den daglige hverdags dialog skaber tryghed og bygger bro mellem hjem og børnehave

Dialog i hverdagen: Når I henter og bringer er det vigtigt for os, at fortælle de små hverdagshistorier og oplevelser, som jeres barn har haft i løbet af dagen. Det er også vigtig for os den anden vej, at I kommer og fortæller os, hvordan jeres barn har haft det, og om der er noget vi skal være opmærksom på at støtte og hjælpe barnet med.

I er altid velkomne til at komme og snakke med os, også selvom I tænker vi måske har travlt. Kan vi ikke tage snakken med det samme, så kan vi altid finde et tidspunkt en af de nærmeste dage, hvor vi kan få talt om det I har brug for.

Det er vigtigt I kommer til os med det der undrer jer, bekymrer jer eller I er optaget af, for kun i fællesskab kan vi hjælpe jeres barn bedst. Og I skal vide at vi selvfølgelig også vil gøre det samme.

Forældreportalen Aula og de månedlige Nyhedsbreve:  Det er vigtige værktøjer ift. forældresamarbejdet og en god måde hvorpå vi kan orientere hinanden om de forskellige ting der foregår i dagligdagen derhjemme og i børnehaven.

Forældresamtaler sikrer at vi i fællesskab udvikler jeres barn bedst muligt

Opstartssamtale: Afholdes inden jeres barn starter, og bruges til at lære lidt om jer og jeres barn, og I får mulighed for at høre lidt om dagligdagen i Børnehaven Henry. (se også afsnittet om opstart)

3 måneders samtale: Afholdes når jeres barn har gået hos os ca. 3 måneder. Til samtalen taler vi om hvordan opstarten har været, og hvordan vi og I ser jeres baren trives samt hvad vi i fællesskab kan gøre, for at understøtte denne udvikling fremover.

Førskole samtale: Afholdes i november året for jeres barn skal i skole og er en status samtale på jeres barns udvikling og trivsel, så vi i fællesskab kan aftale hvad der skal være fokuspunkter for udviklingen frem mod skolestart.

Derudover er I altid velkommen til at bede om en samtale omkring jeres barn, og hvis vi som personale oplever, at jeres barn ikke trives optimalt, gør vi brug af Aalborg Kommunes opsporingsmodel og indkalder jer til dialogmøde, for i fællesskab at aftale, hvordan jeres barn bedst muligt kommer i trivsel igen.