Mad og måltider

Mad og måltider hos Børnehaven Henry

Hos os, har børnene deres egen medbragte madpakke og formiddags/eftermiddags frugt/mad med samt medbringes en drikkedunk med vand.

Børnene fylder, med hjælp fra os, løbende drikkedunken op med vand gennem hele dagen.

Ved opstartssamtalen inden barnet starter, fortæller vi lidt mere om hvad der er godt at medbringe som brændstof til at kunne holde til aktivitet og leg gennem hele dagen, og vi viser jer hvordan det foregår i praksis, med madpakke, drikkedunk og frugtpose, i de 3 køleskabe vi har til formålet.

Derudover, har vi i samarbejde med forældrebestyrelsen, udarbejdet en folder med ideer og inspiration til en sund madpakke og hvad man kan medbringe og dele ud til barnets fødselsdag.

Vi laver jævnlige maddage, ofte over bål, og her er det børnehaven der handler ind og står for menuen.

Vi handler økologisk, der hvor det er muligt, men det er ikke 100% økologiske varer vi serverer, når vi har maddage osv.

Hvis man kommer inden kl. 7:30, er der mulighed for at spise sin medbragte morgenmad, og man kan få køleskabsplads, hvis man f.eks. vil have en liter mælk eller Yoghurt til at stå til nogle dage.

Børnene drikker vand af deres medbragte drikkedunke i løbet af dagen samt til måltiderne, og vi serverer saft en gang imellem, til særlige lejligheder.